…for at satse alt på det rigtige team – nu er han klar til at revolutionere måden, creators bliver betalt.

Dealflow, Bizz UpSebastian Haugeto, der var med til at tage fintech-virksomheden Tjommi til Danmark som CMO, har netop lanceret sin egen fintech-virksomhed Dealflow – en ny platform, der skal gøre det nemmere for content creators at håndtere betalinger og administration.

Et par startvanskeligheder resulterede i et stærkt team

Dealflow blev stiftet i september 2021 og rejste i løbet af blot et par måneder 9 millioner kroner i en preseed-investeringsrunde med en værdiansættelse på 53,5 millioner kroner. Men lige inden aftalen skal underskrives, går det op for Sebastian Haugeto, at han ikke har den rette CTO for Dealflow med ombord på rejsen, som han endte med at afskedige.

Investeringsrunden blev herefter afbrudt, og Sebastian måtte starte forfra. Den nye investeringsrunde endte i 10 angel-investorer og med en god følelse af, at Sebastian netop havde truffet den vigtigste og bedste beslutning for virksomheden, hvor teamet blev vægtet højest. Dealflow har i dag rejst 3 millioner kroner til en værdiansættelse til 28 millioner kroner.

“At fyre min oprindelige CTO var den sværeste beslutning i mit liv. Det var den rigtige beslutning på lang sigt, men på kort sigt var det et slag i hovedet. Min daværende COO forlod virksomheden kort efter, og de efterfølgende måneder var ikke sjove. Jeg havde ingen penge, intet team og intet produkt. Jeg vidste dog, hvor vigtigt det var, at have det rigtige team – så jeg var villig til at satse alt for at sikre forretningen på lang sigt. I dag kunne jeg ikke være mere glad for den beslutning. Vi er nu et team på fem personer, der er klar til at revolutionere en industri”, fortæller Sebastian Haugeto, stifter og CEO i Dealflow.

Dealflow, Bizz Up

Skabt af egne erfaringer og frustrationer

Dealflow løser en af de største udfordringer, som content creators og freelancere har i dag – det er svært at blive betalt af de store brands. Ideen til Dealflow kom, da Sebastian selv rejste verden rundt som rejseinfluencer og levede af sine video-samarbejder med forskellige brands. Her fandt han hurtigt ud af, at det var svært at få økonomien til at hænge sammen, både fordi der gik så meget tid med det administrative arbejde, og fordi pengene ofte kom flere uger eller måneder efter det afsluttede samarbejde.

“Først skal du sende fakturaen manuelt, og herefter skal du vente i flere måneder på at blive betalt, og ofte skal du rykke virksomhederne for betaling flere gange. Der var også dengang, hvor en CEO betalte mig kontant under bordet for mit arbejde – jeg tænkte, hvad er det her?” Fortæller Sebastian Haugeto.

Dealflows løsning er simpel – en betalingsapp, hvor du kan sende en faktura til et brand og modtage betaling samme dag. Appen skal være med til at opfordre flere unge verden over til at blive selvstændige og følge deres drømme.

 

Om Dealflow:

Dealflow blev stiftet i Danmark i 2021 af 24-årige norske Sebastian Haugeto. I dag består virksomheden, foruden Sebastian Haugeto, af Siddharth Mudgal, CTO, der bringer erfaring med sig som Tech Lead i virksomheden Fico samt tre andre medarbejdere. Dealflow er en platform for content creators og brands, der skal hjælpe med at mindske tid brugt på administrative opgaver og sørge for, at content creators bliver betalt på en nem og sikker måde – samme dag som fakturaen udstedes. Som content creator betaler du et gebyr på 2,9% for at benytte appen. Appen tilbyder også et kreditkort til brands, som kan bruges på samarbejder med content creators.