… Når det handler om tryghed. Flere og flere danskere vælger at sikre deres private hjem ved at få installeret en alarm. Et marked, som virksomheden ACN Sikring ApS er rigtig gode til.

ACN Sikring, sikkerhed, Bizz Up forår 2021, Bizz Up

Tekst: Anne Bente Volf
Foto: Bertel Bolt

Det at komme hjem til en tilkoblet alarm betyder, at der ikke har været nogen i huset, siden den sidste gik hjemmefra og tilsluttede alarmen.

Det er lige præcis det, der giver sikkerhed, mener Leo Hundal og Niels Larsen, som er indehaverne af ACN Sikring, som har sit hovedkontor i Nordjylland, med opgaver i hele landet.

“Faktisk er årsagen til, at størstedelen af vores kunder vælger at få installeret alarmsystemet, ikke at sikre Koglen over spisebordet eller designerstolene, men mere trygheden i at vide, at ingen har været eller kommer ind i vores hjem,” fortæller Niels.

“Vi hører fortællinger fra nye kunder om, at de desværre har oplevet at komme hjem til et gennemrodet hus eller har oplevet, at nogen har været inde i huset, mens familien sov. Og af den grund har de brug for hjælp til at finde trygheden i eget hjem igen. Det er en tillidserklæring at være med til at sikre folks hjem. Det er det, vi lever af,” understreger både Leo og Niels.

Betjening

“Når man kontakter ACN Sikring ApS, snakker vi naturligvis om, hvad tanken bag opkaldet er,” forklarer Leo.

ACN Sikring, sikkerhed, Bizz Up forår 2021, Bizz Up

“Vi aftaler et tidspunkt, hvor en af vores medarbejdere kommer ud og gennemgår hjemmet – eller virksomheden – og byder ind med, hvad vi tænker, behovet er. De mest almindelige alarmer i private hjem er et betjeningspanel med en personlig talkode der til- og frakobler alarmen. Det skal være nemt, men sikkert. En mulighed, der er nem, hvis der er børn, der kommer hjem til et tomt hus, er, at alle har en nøglering, som man holder op mod panelet og på den måde frakobler alarmen. Og den nyeste udgave er udarbejdet i en app på mobilen,” forklarer Niels.

Privat eller erhverv

“Hvis vi ser på erhvervsdelen, som er en stor del af vores virksomhed, er det vel næsten i dag ikke muligt at have en butik uden at have en eller anden form for alarm,” lyder det fra Leo, som fortsætter:

“Der er mange muligheder – ligesom der for øvrigt er på det private marked. ACN Sikring monterer den aftalte alarm, og så køber man sig til de ydelser, man ønsker. Om det betyder, at man vil tilkoble et vagtfirma, der rykker ud, hvis alarmen går, eller om man selv ønsker at få beskeden fra en vægter, er op til en selv.”

ACN Sikring, sikkerhed, Bizz Up forår 2021, Bizz Up

Landsdækkende

“Vi anbefaler, at man kigger sig godt for på markedet. Hos os betaler man et engangsbeløb for alarmen og derefter et månedligt beløb, alt efter hvilket behov der er for overvågning.”

“Flere kigger med jævne mellemrum deres forsikringer igennem for at spare et par kroner. Måske man også skulle se på alarm-abonnementet,” mener Niels.

“Forsikringen erstatter det, der er blevet stjålet og eventuelt ødelagt, men det genskaber ikke trygheden. Det kan vi hjælpe med i form af en alarm – uanset om man bor eller har virksomhed på Bornholm, i Sønderborg eller i Skagen, så er ACN Sikring lige i nærheden,” afslutter Niels.

 

 

Fakta om ACN Sikring

» Flere end 2.500 kunder

» 24/7-service

» Over 25 års erfaring

Læs mere om ACN Sikring her.