Denne udgave af Bizz Up er nummer 10 i rækken af magasiner, der siden 2013 har fortalt erhvervshistorier først til Midt- og Vestjylland og siden til hele landet. Hell yes!

Tekst: Majbritt Mikkelsen
Foto: Katrine Brun Lunding

”Vi er gode til at skrive den historie, der ikke er blevet skrevet før”


Tag med stifter af Bizz Up, Lise Korsgaard, på en rundflyvning over Bizz Ups historie fra spæd spire til tempofyldt teenager med foden stærkt på vej ind ad døren til voksenlivet.

Hvordan startede Bizz Up?

”Jeg lavede på et tidspunkt forskellige netværksevents, hvor der var hægtet et magasin på hvert event. Flere og flere fik øjnene op for at være med i magasinet, og distributionen blev bedre og bedre. Dét tilsammen gjorde, at modellen blev vendt på hovedet. Nu var det ikke længere events, der var omdrejningspunktet, men magasinet. Seneste er hele online delen kommet med.” fortæller Lise Korsgaard.

Hvornår kom magasinet ombord i DATs fly?

”I 2016. Der tog det fart, idet magasinet blev synligt for en større målgruppe, hvor vi fra starten oplevede virkelig god respons på vores indhold, der især er målrettet erhvervsfolk og iværksættere. I dag har vi en fast aftale med DAT, som giver værdi for alle parter. DAT kan tilbyde et fedt magasin til deres læsere, og jeg kan levere et vigtigt talerør for mine forskellige annoncører.”

Lise Korsgaard, Bizz Up, Bizz Up Magasinet

Hvad er den største forandring siden den første udgivelse?

”Magasinet er blevet mere og mere professionelt. Til at begynde med lavede jeg selv alt. I dag har vi journalist og fotograf på, der sikrer en høj kvalitet og en rød tråd. Kunderne kan godt se meningen med, at det bliver en journalistisk vinklet historie fremfor en tekst, der kommer fra en intern kommunikationsmedarbejder, og som let kan blive en salgstale. Vi har en dygtig grafiker, der sørger for et lækkert udtryk og trykkvaliteten er løftet, sådan at hvis du placerer magasinet ved siden af et Euroman eller lignende, så skriger det ikke til himlen, at det er ”Lille Lise fra Skive”, der laver det. Selvom vi ikke er en stor organisation, synes jeg at vi leverer et magasin, der kan sidestilles med de større magasiner.”

Og distributionen?

”I starten læssede jeg papkasser ind bag i min lillebitte spand og kørte hundredevis af kilometer rundt i Jylland for at aflevere magasiner til dem, der ville have dem liggende. Det var en kæmpe motivation i forhold at få skabt kontakterne. I dag distribueres magasinet i større skala til DAT, Midtjyllands Lufthavn, Esbjerg Lufthavn, Bornholms Lufthavn, erhvervs- og udviklingsparker, netværksgrupper osv. På den måde er Bizz Up gået fra at være lokalt til regionalt til landsdækkende.”


LÆS BIZZ UP MAGASINET ONLINE HER!


Hvad husker du især ved det første magasin?

”Der var ikke en person, men et fly på forsiden. Det var tydeligvis et event-magasin, som skulle formidle fakta og interviews med de forskellige indlægsholdere. Jeg var pissestolt af det dengang, men når jeg kigger på det nu tænker jeg ”Oh my f*cking God”, meeen jeg bliver alligevel også en anelse nostalgisk. Hver gang vi har lavet et nyt magasin, synes jeg, at det er det fedeste af dem alle. Heldigvis.”

Hvad kan en artikel (advertorial) fremfor en annonce?

”Jeg opfordrer kunderne til – for deres egen skyld – at vælge en artikel (advertorial) fremfor en annonce, da det er artiklerne, læserne fordyber sig i både i det fysiske magasin og på www.bizzup.dk. For min egen skyld bør kunderne vælge artiklerne, fordi det giver et langtidsholdbart magasin. Et magasiner fyldt med annoncer bliver hurtigere kasseret. Vores stærke redaktionelle indhold er en væsentlig årsag til, at jeg bliver ved med at se tidligere udgaver af Bizz Up ligge fremme rundt om på distributionsstederne.”

Artiklen fortsætter efter billedet…

Lise Korsgaard, Bizz Up, Bizz Up Magasinet

Hvornår har du oplevet de største milepæle i Bizz Ups historie?

”Da jeg fik en partner med fra 2015-2017. Det gav et stort ryk fremad, at andre begyndte at puste mig i nakken. I 2017 etablerede vi et Advisoryboard, som består af en håndfuld vidt forskellige mennesker med blik for magasinudvikling, forretningsdelen og events, og i 2019 fik jeg den første ansatte. Et stort kvantespring var også, da journalist og fotograf blev koblet på. Når jeg tænker tilbage, forstår jeg ikke, at jeg kunne finde på at lade kunden selv levere materiale til fx hovedhistorien. Omvendt gik det jo, men i dag ville det aldrig finde sted.”

”Bizz Up er gået fra at være en sjov sidegesjæft til at være en rigtig arbejdsplads”

Hvor er de største udviklingspotentialer for Bizz Up lige nu?

”Distributionen er afgørende. Den skal udvikles yderligere, så flere og flere kommer til at kende Bizz Up. Drømmen kunne være at blive placeret hos en kendt hotelkæde, en tankstationskæde eller hos en webshop, der sælger til erhvervsfolk og som har magasinet med i deres udsendelse. Eventdelen skal udvides til at række længere ud end Midt- og Vestjylland, og onlinedelen kommer også til at rykke i fremtiden.”

Hvilken følelse skal læseren helst have, når vedkommende lukker magasinet?

”At Bizz Up er inspirerende, motiverende og anderledes læsning til dig, der brænder for dit arbejde. Du behøver ikke være selvstændig eller direktør for at kunne tjekke ind på mange af emnerne. Du skal underholdes, udvikles eller få tips og tricks til at flytte din egen ”forretning” eller karriere.”

 

FAKTA:

  • Bizz Up er et erhvervsmagasin, som udkommer to gange årligt og løbende på www.bizzup.dk
  • Lise Korsgaard er 33 år, og startede Bizz Up i 2013
  • Dette nummer er 10. udgivelse af magasinet
  • Læs mere på bizzup.dk