Har du en virksomhed eller en butik online, og vil du gerne have langt flere til at få øjnene op for, hvad du har at byde på, så har vi et par gode råd til dig, så du kan blive mere synlig i det online univers. Flere og flere handler nemlig online, og derved er konkurrencen også blevet langt større mellem forskellige hjemmesiders popularitet. Samtidig med at du skal markedsføre dig på anden vis, end hvad du har været nødt til førhen. Det handler nemlig om at følge med tidens trends inden for online marketing og følge kundestrømmen på bedste vis. Vi kommer med gode råd til, hvordan du kan blive mere synlig og få mere opmærksomhed fra potentielle kunder, så du kommer tilbage på det spor, der har kurs mod den store succes.

Search marketing – øget synlighed

En af de helt store drenge, når det kommer til tidens største trends inden for online marketing, er forskellige former for optimering af din hjemmeside og dit brand. I dag kan du slippe for selv at stå for arbejdet og lade firmaer, der er specialiseret inden for området, ordne det hele for dig. I bund og grund anvendes der nogle forskellige former for søgemaskineoptimering samt keywords, der blandt andet medvirker til, at du rangeres højere på Google, når der søges på helt specifikke nøgleord. Samtidig vil du kunne få betalte annoncer, der vises over Googles netværk med Google Ads, og så kan du ofte få en hjælpende hånd med din fremtidige digitale strategi. Firmaet Searchpartners.dk er et godt bud på en samarbejdspartner til din virksomhed, hvis du ønsker at blive mere synlig online. Du kan læse mere her.

Influencers

Vi kommer ikke udenom den altoverskyggende marketingsstrategi, hvor kendte bloggere og andre personligheder, som har en stor følgerskare på f.eks. Instagram, bliver din reklamesøjle. Det viser sig nemlig, at der ved at samarbejde med kendte personligheder på de sociale medier skabes en langt større hype omkring det specifikke brand samt en langt større opmærksomhed. Her samarbejder man med en person, hvor du som virksomhed giver rabatter eller produkter i bytte for reklame på den respektive persons Instagram-profil eller Facebook-side. På den måde vil dine produkter tage sig bedst muligt ud, da langt de fleste følgere har en stor tillid til den pågældende person. Dette er en særdeles effektiv og omkostningslet form for marketing, og indtil videre har det vist sig at virke særdeles godt.


Læs også: Skabes den moderne medievirkelighed af influencers?


Skil dig ud

Og så er der selvfølgelig det med ikke at ligne alle de andre. Forsøg på en eller anden måde at skille dig ud, eller i hvert fald at være anderledes end dine konkurrenter. Det kan være ved at arbejde ud fra nogle helt bestemte principper eller vis at jeres arbejdskultur er helt særlig. Dette kan hurtigt give pote, hvis nogle får øjnene op for disse initiativer. Der er nemlig mange, der vælger de mere kreative og nytænkende virksomheder til, simpelthen fordi deres principper og arbejdsgange relaterer sig langt bedre til forbrugeren. Og er din målgruppe et yngre segment, så er et kreativt arbejdsmiljø noget, der virkelig vil give dig fordele i sidste ende.