ny bog guider dig til succes med online markedsføring

Alle kan kommunikere digitalt i dag, men det er ikke alle, der skaber forretning og øget salg med deres online markedsføring. Anita Dalsgaards nye bog giver læseren en digital strategi, der er individuelt tilpasset den enkelte virksomheds størrelse, ressourcer og ambitioner. Derudover introducerer hun ”et kærligt tænkesæt” – hvor fokus på relationer, personlighed og nærvær i markedsføringen er nøglen til succes online.

Det er alt fra studerende, marketinguddannede og ejerledere selv, der i dag gives ansvaret for at markedsføre virksomheden online. Selv den mest garvede udi marketingdisciplinerne kan blive forpustet af de mange muligheder, som online medier tilbyder i dag. Men der findes ingen endegyldig sandhed om, hvilke tiltag der har den største effekt. Det afhænger af virksomhedens ressourcer, produkt, ydelse, budget og ambitioner.

Anita Dalsgaard har skrevet ”Markedsføring er kærlighed” til alle marketingansvarlige, der gerne vil arbejde mere enkelt, effektivt og kærligt med online markedsføring. Hun giver læseren en trin for trin-guide gennem alle væsentlige elementer i en digital strategi, så læseren til sidst sidder tilbage med en færdig digital strategi, der er skræddersyet til den pågældende virksomhed. Hvor alt fra målgruppen, virksomhedens strategi, digitalt indhold, kanalvalg, målepunkter og dataovervågning har været under kærlig behandling.

Læs også » Bizz Up: Redaktørens boganmeldelser efterår 2020

Den røde tråd gennem hele bogen er et kærligt tankesæt. Med tidens store fokus på teknik, data og algoritmer er mange blevet distanceret fra det, som markedsføring handler om – nemlig at skabe værdi og relationer, der får kunder og følgere til at føle sig set, hørt og værdsat. Markedsføring er kærlighed, fordi vi drages af virksomheder, der er autentiske, personlige og nærværende i deres markedsføring. Vi følger og køber gerne hos de virksomheder og brands, som vi har tillid til, og som kerer sig om os.

Bogen er fyldt med virkelighedsnære cases, idéer til indhold, skabeloner til kunderejse og handlingsplaner samt en model for automatiseret markedsføring.

 

Udtalelser

”Anita leverer en lærebog, der burde være point of all beginning, når det kommer til online strategi. Et ægte og helstøbt opslags­værk, der skaber struktur og strategisk overblik”.
Camilla Christensen, brand manager

”Bogen er en god indføring i digital markedsføring på dansk. Ingen omsvøb og med brugbar viden til dig, der varetager virksomhedens marketingfunktion. Anita taler og skriver i øjenhøjde”.
Leo Todaro, digital ninja

 

Om forfatteren

Anita Dalsgaard (f. 1986) har siden 2014 været selvstændig og arbejdet som strategisk digital rådgiver for et utal af store og små virksomheder. Anita Dalsgaard rådgiver virksomheder i individuelle procesforløb og gennem sit online læringsunivers Gør Det Enkelt. Hendes kernekompetencer er digital strategi, kommunikation og automatiseret markedsføring. Hun er derudover censor i digital markedsføring, bestyrelsesmedlem og foredragsholder.