En chokolade designer app til Iphone, chokolade med motiver på selve chokoladen, kunder fra C20 indekset, ”kendt bland de kendte” og planer om at lancering i Tyskland er hvad fire års hårdt arbejde foreløbig har bragt Choko Choko Yeah.

Stifteren af Choko Choko Yeah Pennie Sølbeck er et mix. Danske forældre, men opvokset i Australien. Produktdesigner fra University of South Australia og Cand It fra Københavns IT Universitet. Og Choko Choko Yeah er et mix, et mix af design, chokolade og lidt IT. Scanbare QR koder, virksomhedslogoer, budskaber eller billeder trykt direkte på Choko Choko Yeahs kerneprodukt, en kvadratisk chokolade, igen et mix, hvid på toppen, mørk i bunden. Chokoladen er økologisk fair-trade, men den er ikke noget mix, her er det kun de bedst råvare, der tæller.

Choko Choko Yeah har løst mage forskellige opgaver i chokolade: ”Alt kan laves i chokolade” smiler Pennie og fortæller videre om nogle af de skøre og skæve opgaver som hun og Choko Choko Yeah har løst. ”Skulpturer til Oscar Show, tablet i choklade, nøgler i chokolade, store chokolade æg med budskab, alt sammen i en sammenhæng hvor vores kunder vi skille sig ud.” Det er også nogle af de skæve ting i chokolade der har fundet vej til de kulørte blade, Instagram hos de kendte og blogs hos nogle af de førende bloggere i Danmark.
Og der er noget i Choko Choko Yeahs budskab ’Tænk ud af chokoladeboksen, vi hjælper dig med at kommunikere med dine kunder’ som Choko Choko Yeahs BtB kunder kan forstå. Pennie fortsætter, ”Det handler ikke kun om pris, det handler om kontaktpris. Vores kunder kommer tilbage og fortæller at de oplever meget mere effekt hos deres målgruppe. F.eks. på messer hvor besøgende stopper op og får en snak, de er nysgerrige, budskaber direkte på chokoladen, det er en fed effekt som fanger folks opmærksomhed. De stikker ikke bare chokoladen i lommen og går videre. Så det er helt bevidst at chokoladen til messer ikke er pakket ind enkeltvis, men serveres på et fad eller lignende.”

Også hos Choko Choko Yeah anerkender man at netværk er vigtigt. En del af virksomhedens salg foregår gennem reklamebureauer, som har brugt Choko Choko Yeah flere gange i forbindelse med projekter for deres kunder og senest har et svensk reklamebureau brugt Choko Choko Yeah til en af deres kunder. Så selv om Choko Choko Yeah allerede har solgt en del rundt om i Europa så bliver den store satsning for 2016 at etablere sig på det tyske marked.