Startuppet Candeno A/S blev stiftet i 2018 af Mads Blom og Matias Bøgvad Appel, der sammen med sine co-founders på kort tid har bygget en web-applikation, som de har solgt ind hos 25% af de danske kommuner samt a-kasser og uddannelsesinstitutioner. Virksomheden rejste i 2020 en millioninvestering af en gruppe business angels og har på ganske kort tid ramt 15.000 aktive brugere og en MRR på 500.000 kr.

Nu vil de via et sub-brand investere væksten i at indtage det globale marked med en B2C platform.

“Jobsøgning er en svær størrelse for mange. Det er en stressende periode i ens liv, hvor man kan miste en del af sin identitet. Det forsøger vi at hjælpe folk med – og de vil vi nu gøre på et globalt plan. Vores software er en jobsøgningsplatform fra A-Z, hvor man via de nyeste teknologier har samlet alt i en jobsøgningsproces set fra brugerens perspektiv”, siger Matias Bøgvad Appel.

Læs også: 

Candeno: “De nye tiltag har bragt en anden agenda til jobcentrenes arbejdsgang”

Platformen er baseret på en freemium-model, hvor jobsøgere kan benytte sig af en række standard funktioner og herefter upgrade til premium funktioner, hvis behovet er der.

“For mange jobsøgende er det en hård proces og ofte bruger man meget tid på de små detaljer i stedet for at bruge tiden på det som reelt tæller. Nemlig at få søgt en masse jobs og branding af sig selv. Alle de små tidskrævende detaljer og sparring heromkring kan vi hjælpe med”.

Skal være bedre end de internationale konkurrenter

På et internationalt plan får Candenos nye sub-brand jobido.io nye hårde konkurrenter som resume.io og novoresume.com, men det ryster ikke det danske start-up. “Vi er med på, at der er ekstremt hård konkurrence på det internationale marked. Især fra spillere, som er gode til at hjælpe med den klassiske CV-builder, hvor jobsøgende kan bygge grafiske CV-skabeloner. På sigt tror vi ikke, at jobsøgende udelukkende skal have hjælp til at bygge et CV, som herefter kan omdannes til PDF. Vi tror, at jobsøgning bliver mere komplekst og det er her vi har set et hul i markedet”.

Nye spændende features 

Fremtiden hos jobido.io byder på en digitalisering af den nuværende ansøgningsform, hvor der er planer om at lave en mere datadrevet og online ansøgningsform både til gavn for virksomheder og privatpersoner. Også i forhold til GDPR, hvor mange små virksomheder har svært ved at leve op til kravene og samtidig gør, at uopfordret jobsøgning bliver mindre og mindre.