Virksomheden der i 2018 startede ud på barndomsværelset, indtager nu det svenske og norske marked og tager dermed det første paddle-tag i rejsen om at distribuere til hele Skandinavien.
Brugervenlige og holdbare stand up paddle boards til attraktive priser er et koncept, der appellere til forbrugere i hele Europa. Danske SURFMORE, som designer, udvikler og sælger oppustelige stand up paddle boards, startede ud som en drengedrøm, men væksten har hurtigt taget fart. For blot to år siden startede virksomheden med 1 enkelt produkt og har siden hen udvidet sortimentet til 50 forskellige produkter. Nu nås den jyske virksomheds næste delmål med et distributionssetup som giver adgang til at sende pakker hurtigt og effektivt til hele Skandinavien.
SURFMORE har i Danmark hidtil formået at skabe gennemsigtighed i et marked, hvor mange forbrugere drukner og går tabt i købsprocessen, hvorfor ekspansion til vores nabolande er oplagt. Det svenske marked er for SURFMORE især attraktivt, da svenske forbrugere i høj grad gør brug af e-handel, samt har stor adgang til områder med vand. Det danske og svenske marked, samt befolknings forbrugeradfærd deler dog også en række lighedspunkter, som er fordele SURFMORE trækker på ved etablering på det svenske marked. Stifter Jeppe Thomsen ser udvidelsen som det naturlige næste skridt i SURFMORE’s rejse.
“Det er gået hurtigt for SURFMORE og mit klare indtryk er, at alle lamper lyser grønt for en videre ekspansion. Derfor er det også nu, at vi skal ride bølgerne. Vi har arbejdet omhyggeligt, grundigt, samt holdt skarpt fokus på at etablere os på det svenske marked. Det indebærer at adaptere både kulturelle forskelle og øvrige tilpasninger for ekspansion til det svenske marked”, uddyber han.
Hul i markedet resulterede i hurtigt vokseværk
Trods SURFMORE’s unge alder, er rejsen gået alt andet end langsomt for den unge virksomhed. Vores største udfordring har konstant været, at vi er løbet tør for varer og har måtte melde udsolgt. Det har taget tid at skalere en så omfattende produktion og tilgang til produkter, men nu er ved efterhånden rustet til at geare vores setup.
Du vil også kunne lide…
Århusiansk startup vil med digital rejseplatform hjælpe rejsebureauerne hurtigere ud af coronakrisen
Med mange års erfaring og indgående branchekendskab til sporten, så vi et hul i markedet, når det kom til stand up paddle boards. Med en ydmyg vision om at skabe stand up paddle boards af høj kvalitet, i et prisleje den almene forbruger kunne følge med på, blev SURFMORE født i 2018. En insisteren på at skære alle fordyrende mellemled væk, samt et mål om at give alle mulighed for, at få et godt stand up paddle board, begiver SURFMORE sig nu ind på det svenske og norske marked med samme profil og værdisæt.
Distributionscenter skal være døren til salg i hele Skandinavien
“I takt med stigende efterspørgsel på vores produkter, udvider vi med et logistik setup, som fremadrettet skal sikre, at vi kan tilbyde dag-til-dag levering i hele Skandinavien. Alt vores logistik har sin daglige drift fra vores lager beliggende nord for Brande”, fortæller Jeppe Thomsen.