SEO, altså søgemaskineoptimering, er et af de vigtigste indsatsområder, hvis du vil optimere din virksomheds performance marketing. Med SEO menes typisk at gøre et website bedre til søgemaskinerne. For det er typisk fra netop Google, at der kommer det meste trafik til jeres site.

Skabeloner fra professionelle

Leder du efter SEO skabeloner til at opdatere jeres websites placering i søgemaskiner, så er det oplagt at tage kontakt til SEOTemplates, der er et marketingbureau med kontorer i både Odense, Aarhus og København, og som har specialet i at hjælpe danske virksomheder online. SEOTemplates arbejde med en række skabeloner og guides til at kunne få SEO helt i top. Dem kan du få fat i og bruge med stor fordel.

En CTR analyse er meget brugbar

Blandt andet har SEOTemplates en skabelon til at få udført en CTR Analyse (Click Through Rate) på jeres site. Analysen gør det klart, hvor stor del af brugere, der har klikket på søgeresultat for jeres websites i forhold til hvor mange gange din side er blevet eksponeret i søgemaskinen. Et meget relevant og vigtig værktøj til at kunne få bedre SEO.

Søgeordanalyse er det vigtigste

En søgeordsanalyse er det vigtigste, der kan udføres for at få optimeret SEO. Det er her de lavthængende frugter kan hentes, og hvor det er forholdsvis let at hente resultater og dermed mere omsætning. Har du ikke lavet et god søgeordsanalyse risikerer du at bruge jeres ressourcer forkert. Det er nemligt rigtigt dumt at lave SEO på ord, der ikke har søgninger. Du kan bruge analysen til at optimere dit indhold, og målrette din optimering. Og du kan opnå resultater rigtigt hurtigt.

En kannibaliseringsanalyse er også en mulighed

På mange sites er der det problem at man har forskellige landingssider for et givent søgeord, og det kan være et problem, at brugeren ikke lander på de rette side i evt. jeres webshop. Altså det der også kaldes for duplicate content problemer. I sådan et tilfælde er en kannibaliseringanalyse en oplagt ting at gennemføre. Med resultatet fra denne analyse er det muligt at sikrer at potientielle kunder lander på den rigtige side hos jeg i forhold til det produkt, der søges på. En proces der kræver en del arbejde, men som have rigtig stor effekt. Og mersalg skulle gerne være resultatet.