De svenske markedsføringskometer fra Ingager intensiverer nu tilstedeværelsen på det danske marked, hvor de sidste år etablerede et kontor i København. Ingager har ti år på bagen som specialister i markedsføring via Facebook, Instagram, WhatsApp og Messenger og har blikket stift rettet imod at give danske virksomheder et ekstra nøk fremad i verden med udgangspunkt i det lokale.
Ingager, der er medejet af mediegiganten Egmont, etablerede sig sidste efterår i København som tredje etape af rejsen mod at blive Europas ledestjerne inden for Facebook-markedsføring. I forvejen havde Ingager kontorer i Stockholm, hvor de udspringer fra, samt i Berlin, hvor de åbnede kontor i 2015.
Ingager er datadrevne, digitale specialister med fokus på øget salg for kunden. De kan levere alt content til kunden in-house, og tilbyder en prismodel, der er baseret på, hvor meget succes, kunderne har med deres kampagner.
Nu er tiden altså kommet til at intensivere indsatsen på det danske marked, som er særdeles interessant for Ingager, der tager udgangspunkt i de lokale behov hos den enkelte kunde. De har hyret et dansk PR-bureau til at hjælpe dem med at få budskabet ud, og forventer fortsat fremgang i virksomheden.
På trods af pandemien fik firmaet et rekordoverskud i 2020, hvor der var en forøgelse i overskuddet på hele 66 procent, samt en forøgelse af omsætningen på ni procent. Og den positive udvikling fortsætter:
”2021 er virkelig kommet godt fra land. Samtidigt går E-handelen vældigt stærkt, og vi kan mærke, at flere og flere klienter ønsker at markedsføre sig på flere markeder, så vi er meget fortrøstningsfulde for fremtiden,” fortæller firmaets CEO Jimmy Jakobsson.
Målt på ansatte er Ingager, med i skrivende stund 82 ansatte, i forvejen det største bureau inden for Facebook-markedsføring i Europa, og de har allerede nu ti års ekspertise inden for feltet, hvilket har katapulteret dem op blandt de mest brugte bureauer inden for branchen samt genereret en årlig omsætning på 200 millioner SEK.
Om Ingagers særlige kompetencer inden for Facebook-markedsføring udtaler Jimmy Jakobsson, at:
”Vi kombinerer data-drevet markedsføring på Facebook og Instagram med virkeligt godt content. Den indsigt, reklamerne giver os, gør det muligt at optimere hvert skridt – content, reklameringen og konverteringen af dette.”
Blandt Ingagers kunder finder ud over danske kunder som Aller Media og Partyking også multinationale koncerner som BMW, American Express, Logitech, MINI og Spotify, og ifølge Jimmy Jakobsson er der yderligere ansættelser til det danske kontor forude, som de forventer, bliver fordoblet i antal.