Martin Hein er pr. 1. juli ansat som dansk Country Manager for det globale brand. Dermed øger shopping- og betalingstjenesten sit fokus på det danske marked.

København, d. 15. juli, 2021

Klarna, Europas højt værdsatte private fintech og en af ​​de højest værdsatte globalt, der benyttes af 90 millioner forbrugere over hele verden, har for første gang ansat en dansk landechef. Det er en internationalt erfaren lederprofil med en passion for digitale services, der har sat sig i stolen hos Klarna: 34-årige Martin Hein, som med titlen Country Manager har fået ansvaret for at udvikle og vækste kendskabet til Klarna i Danmark.

Martin Hein er Master of Science i Business & Innovation og kommer senest fra en stilling som General Manager for Daniel Wellington i Sydøstasien. Han har tidligere markeret sig i rollen som General Manager hos Ecco i Singapore og Malaysia og er netop hjemvendt til Danmark efter 12 år i udlandet.

”Jeg ser frem til at bidrage til Klarnas imponerende vækst. Det danske marked er stadig dugfriskt for Klarna, men har et stort potentiale, og vi er derfor begejstrede for endelig at kunne vise danskerne, hvorfor vi er en revolutionerende shopping- og betalingstjeneste,” siger han.

Med ansættelsen har virksomheden taget endnu et vigtigt skridt på sin danske vækstrejse, der pt. omfatter et københavnsk hovedkontor med danske medarbejdere og kundeservice, og hvor store internationale detailhandlere som H&M, Zara og Nike allerede i nogen tid har tilbudt betalinger som vækstpartner med Klarna i Danmark, mens adskillige danske mærker netop har tilsluttet sig for at få adgang til Klarnas millioner af kunder over hele kloden – herunder Pandora, HiFi Klubben, Jabra, Georg Jensen, Unisport og Coolshop.

“Vi vil naturligvis arbejde meget tæt med danske retailers uden for Danmarks grænser med aktiviteter, der hjælper dem i deres ekspansion globalt takket være vores verdensomspændende reach,” fortæller Martin Hein og tilføjer: “Vi har store ambitioner for Danmark, hvor vi netop har lanceret nye features i vores app med inspiration til at shoppe i mange danske webshops. Der er flere services på vej, som jeg ser frem til at præsentere i nærmeste fremtid.”

Om Klarna

We make shopping smoooth. Med Klarna kan forbrugerne købe nu og betale senere, så de kan få det, de elsker i dag. Klarnas tilbud til forbrugere og detailhandlere inkluderer betalinger og innovative shopping oplevelser. Over 250.000 detailpartnere, herunder H&M, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Abercrombie & Fitch, Nike og AliExpress har aktiveret Klarnas innovative shoppingoplevelse online og i butikken. Klarna er en af ​​de mest værdsatte private fintechs globalt med en værdiansættelse på $ 45,6 mia. Klarna blev grundlagt i 2005, har over 4.000 ansatte og er aktiv i 20 lande.