Der er skruet op for charmen, humoren og farven rød i Carlettis nye filmunivers. Det enkle og genkendelige skal ifølge bureauet Envision styrke Carletti brandet og højne salget, når lækkersulten melder sig på indkøbsturen.
Der er altid en anledning! I hvert fald, hvis vi skal tro de to Carletti-medarbejdere i brandets nye reklameunivers. Rollerne spilles af Lærke Winther og Nanna Winther, der i hver film opdager gode grunde til at snuppe en P-tærte, en Skumbanan eller andet sødt fra Carletti.
Det nye univers udspiller sig i Carlettis kantine og skal gerne lokke et selverkendende smil ud af forbrugeren. For handlingen bygger på en dokumenteret forbrugerindsigt om et menneskeligt adfærdstræk. ”Vi har det bedst med at spise slik, når vi kan legitimere det med en anledning,” forklarer Creative Director Kim Bo Brøgger. ”Den leverer Carletti i øjenhøjde og med distinkte virkemidler.”
Filmene er skabt i jagten på ’brand salience’ – altså i hvilket omfang forbrugeren husker brandet i købssituationen. Det er især afgørende for et brand som Carletti, da slik typisk er impulskøb.
”Forskning viser, at vi husker 40 procent af de TV-reklamer, vi så i går aftes – men kun 15 procent af de brands, der stod bag. Derfor var det vigtigt, at de nye film introducerede et distinkt og utvetydigt Carletti-univers” fortæller Client Service Director Jesper Heinsvig fra Envision.
Skuespillerne Lærke Winther og Nanna Winther er kusiner og har desuden været kreative samarbejdspartnere på Podcasten ’Winthertid’. Deres indbyrdes kemi medvirkede til en helt særlig stemning under optagelserne, hvor Carlettis marketingchef, Katrine Tuelstrup, deltog. ”Vi ønskede os et enkelt og let afkodeligt filmunivers med et klart budskab. Et univers som vores forbrugermålgruppe kan genkende sig selv i – måske endda med et lille smil på læben. Det synes jeg er lykkedes.”