Vi kender det alle. Ros er dejligt, og man kan sagtens vokse af den, men den kan også hæmme udviklingen. Driver du en ambitiøs virksomhed, kan det derfor være afgørende at have professionelle sparringspartnere i ryggen. Skulderklap skal venner, familie og andre rygklappere nok uddele alligevel.
Selvom den følgende historie fra gamle dage er skrevet i det 21. århundrede på et reklamebureau i det midtjyske, kan den forhåbentlig få de små hår til at rejse sig.
Børstenbinderen, der skulle være strøget mod hårene
I 1849 lærte en ung mand sig børstenbinderkunsten i Preussen. Manden, der var dansker, havde store fremtidsplaner og rejste efterfølgende hjem til Danmark for at etablere sig med eget værksted.
Præcis som han havde håbet, voksede efterspørgslen støt. Børstenbinderen nød anseelse overalt, og nye generationer lod sig uddanne i faget.
Ca. 30 år senere overlod børstenbinderen sit stolte livsværk til sin søn, der også var blevet børstenbinder. Den gamle børstenbinder var helt tryg, for han vidste, at sønnen både var godt opdraget og kunne faget til fingerspidserne.
Sønnen fortsatte flittigt i sin fars ånd og havde kun hån til overs for en konkurrerende børstenbinder, der eksperimenterede med at fastgøre hårene mekanisk i stedet for at binde dem i hånden…
Hvad der videre skete, kan du se i dagligvarebutikker over hele verden. Her er et stort udvalg af forskellige hårbørster beviset på, at det til enhver tid betaler sig at gøre tingene lidt bedre.
Ambitiøs med dit produkt og/eller ydelse?
Markedsfør det professionelt og hav modet til at vælge et reklamebureau, der tænker tingene anderledes end dig.