Iværksætter Katja Bamberger Bro fejrer 5 års fødselsdag med sit samtalespil Small Talk – Big Questions® og at spil nr 250.000 er gået i trykken
Onsdag d. 1.3 fejrer Small Talk – Big Questions® fødselsdag og i den anledning er der lavet en særlig BIRTHDAY udgave af spillet, som indeholder 49 spørgsmålskort om fødselsdage, fest og alt mulig andet. Æsken er god at give i fødselsdagsgave, men kan også bruges, når man selv skal holde fødselsdag. På bagsiden af spørgsmålskortet er lavet en linje, man kan skrive navn på, så man også kan bruge kortet som bordkort. Det giver helt nye samtaler blandt gæsterne og bagefter kan de tage deres spørgsmålskort med hjem til minde om festen.
Samme uge som udgaven udkommer, kører en Go Card kampagne med et gratis fødselsdagskort, som du finder på alle Go Card standere på cafeer og i biografer i hele Danmark. Hent dit gratis kort og svar på spørgsmålet ’Hvad er det bedste ved fødselsdage?’ For Katja Bamberger Bro er svaret: At fejre dagen med dem, man holder af, så Small Talk 5 års dag er en hyldest til alle dem, som har været med på hendes rejse med spillet siden 2018.
Udover distributionen i Bog&idé, Kon-tur, Lirumlarumlej, Legebyen mm, har Katja Bro lavet særudgaver af spillet til flere store virksomheder, som ISS, Stark, Novo, Lundbeck, Danske Bank og Ørsted. I oktober udkom hendes nyeste produkt: Small Talk – Big Questions® BORDKORT med spørgsmål på. De blev pre-launched til Elle Awards, ligesom vi til Danish Beauty Award så hendes spørgsmål i både foyeren og på bordene.
Digitale pauser
Katja Bros samarbejde med Julemærkehjemmene, som udover et spil også tæller to års eksponering på TV2s julekalender. På Tinka-julekalenderen var der Small Talk – Big Questions® spørgsmål bag på hver låge samt en fold-selv æske på bagsiden, så de 125.000 julekalendere ikke skulle smides ud, men kunne laves til et bæredygtigt spil, som kunne bruges igen og igen. Katja Bro sluttede 2022 med at udforme spørgsmål til børneunderholdningsfolderen i Sticks’n’sushis nytårsmenu. Med andre ord har Katja Bamberger Bro siden den første udgave i 2018 formået at skabe et samtalebrand, som når langt ud over æskerne – ’samtale skal ind ALLE steder, for hvor der er mennesker, er der historier. Og de historier skal vi dele med hinanden, for når vi lytter, lærer vi hinanden bedre at kende. Og det er i sidste ende kærlighed’ fortæller Katja Bamberger Bro, som har døbt sig selv SAMTALEDRONNING.
’Jeg går meget op i, at vi husker at holde digitale pause’ fortæller Katja Bro ’med en marketingbaggrund som min, er jeg meget optaget af medier – særligt sociale medier, som ikke var en del af min uddannelse. Jeg har derfor måttet tillære mig at bruge dem og jeg synes det er en sjov legeplads, at være på, MEN ligesom at man ikke kan være på legeplads hele tiden, er det vigtigt at holde pauser fra SoMe og andre apps’ fortæller hun. ’Derfor går jeg meget op i at vi alle holder digitale pauser og husker at tale sammen, når der er skræmfri tid – og her er Small Talk – Big Questions® et rigtig godt værktøj til hurtigt at sætte gang i nye samtaler. Det gør ikke noget, at samtalerne starter med smalltalk, for ofte bevæger vi os hurtigt ned i store spørgsmål (big questions) – deraf navnet på spillet.
Nyt design
Katja har lavet mange bestseller-udgaver af Small Talk – Big Questions®: fra de første familieudgaver til Datenight lavet i samarbejde med Christian Fuhlendorf og Jacob Ley samt DIRTY TALK lavet med Elisa Lykke.
I forbindelse med 5 års fødselsdagen får de tre første udgaver tilført lidt ekstra ’krymmel’ på forsiden, nemlig ordene ’Familie/Family’, ’Teenagers’ og ’Ferie/Vacation’, da flere nemlig efterlyste kategorier for de første udgaver.
’Da jeg begyndte at lave flere spil, kaldte jeg dem i starten 1, 2 og 3, men så troede folk, at de skulle starte med at købe 1’eren, hvilket måske forklarer, hvorfor den blå i lang tid solgte bedst. Jeg tog tallene af igen, og har nu påført temaer på æskerne i stedet. Så er det nemmere at finde lige den, men har brug for. Desuden har jeg sidenhen lavet flere spil med temaer såsom natur, kunst, HR og udgaver, som bygger på bogudgivelser. Spørgsmålene er forskellige i alle æsker og er både på dansk og engelsk’ fortæller Katja Bamberger Bro.
Hvad bringer fremtiden?
I år er der foruden BIRTHDAY spillet, planlagt to nye udgaver af Small Talk – Big Questions®. Den ene hedder film, TV & streaming og den anden er under udarbejdelse med et stort brand, så den kan Katja ikke løfte sløret for endnu. Dertil kommer mange virksomheds-og velgørenhedsfester, som får specialdesignet Small Talk – Big Questions® bordkortene med særlige spørgsmål og logo på. Og så er der en drøm om at komme til USA med et helt særligt produkt, som vi endnu ikke har set. Katja Bro har ellers solgt hendes HOTEL-udgave til et hotel på Hawaii, men drømmen breder sig forhåbentlig til større dele af landet ’overthere’. Vi glæder os til at følge med.