Giv stafetten videre
En af de mange – måske en smule irriterende – opgaver i både små og store virksomheder, er de mange indkøb af løbende forbrugsartikler. Det kan være håndsæbe, toiletpapir, servietter, kaffe, te, sukker, mælk, mødeslik, læskedrikke etc. Det er ikke den arbejdsopgave, som styrker produktionen eller salget – men den er vigtig for trivslen hos dine medarbejdere og gæster i virksomheden.
Overfor dine gæster signalerer det imødekommenhed og overskud, at du forkæler dem, og for medarbejderne ser det som et personalegode, hvis der er god kaffe til pauserne, lidt lækkert sødt til lange møder osv.
LÆS OGSÅ: HVAD SERVERER DU TIL DINE MØDER?
Undersøgelser viser, at hvis du vil bevare dine medarbejdere eller rekruttere kompetente folk, skal virksomheden opleves attraktiv ift. arbejdsmiljø – og her kan kaffe, te og andre lækre hverdagsnydelser hjælpe til. Hvis din medarbejder har fri adgang til lækkert kaffe hver dag, vil det tælle højt på arbejdsmiljølisten, fordi medarbejderen føler sig forkælede.
Desværre bruger mange virksomheder mange ressourcer på opfølgning, kontrol, bestilling og indkøb af løbende forbrugsvarer til medarbejdere og gæster, og det er en omkostning
Løsningen kan være, at outsource opgaven til en grossist eller en forhandler af hverdagsnydelserne, så du kan foretage ét samlet køb. Der findes flere tilbud om erhvervsabonnementer, hvor det pågældende firma står for indkøb, levering og fakturering.
Hverdagsluksus uden besvær
Et eksempel på en virksomhed, der tilbyder særlige erhvervsabonnementer er webshoppen
NORU, der har sin fysiske placering på Tobaksvejen i Søborg. NORU tilbyder små og store virksomheder aftaler, om løbende levering af kaffe, te, kakao, søde sager og anden ’’hverdags-luksus’’. NORU sørger også for kundegaver i lille eller stor skala, og leveringen kan ske løbende eller på bestemte tidspunkter i løbet af et år. Det giver en lang række fordele for din virksomhed, fordi du sparer en masse tid og penge på at bestille nye forsyninger eller en gavekurv. NORU følger op, korrigerer og leverer produkterne som aftalt.
FAKTA OM ERHVERVSABONNEMENT
- Fleksibelt
- Tilpasses virksomhedens behov
- Ingen binding og ingen minimumsbeløb
- Ingen ekstra omkostninger
- Du sparer tid og penge
- Medarbejderne kan holde sig til deres aftale arbejdsopgaver
- Fleksibel betaling
Et win-win scenarie
Flere og flere virksomheder outsourcer deres IT-afdeling eller rengøring, fordi personalet ikke har de rigtige kompetencer eller tid til ekstra opgaver. Særligt IT-afdelingen bliver outsourcet, fordi personalet ikke længere har kompetencerne til udvikling, grafisk opsætning osv. I dag kan en virksomhed ikke blot nøjes med Microsoft Word-brugere.
Så, du sparer dit personale for en masse problemløsninger, kommunikation frem og tilbage, og ikke mindst penge på overskredne tidsfrister af arbejdsopgaver.