I de senere år har det tit heddet sig, at onlinereklame for længst har overgået de trykte reklamemedier. Men når man går en tur i gågader og på offentlige pladser forskellige steder i verden, viser det sig, at mange virksomheder fortsat gør brug af trykte reklamemedier udendørs. Hvis de bruges rigtigt, kan man på kort tid nå ud til en stor målgruppe. Men hvilke produkter egner sig egentlig til udendørs brug, og hvad skal man tænke på, for at så mange som muligt bliver opmærksomme på dine budskaber? Det får du at vide her!

Hvad falder ind under kategorien friluftsreklamer?

Generelt sammenfattes her alle reklamemedier, som reklamerer for produkter eller serviceydelser under åben himmel. Det omfatter bl.a. trykte reklamer

  • i montrer
  • plakatsøjler
  • på bygningsfacader
  • på vægge til opklæbning af plakater
  • på gadeskilte
  • på vimpler

Trykte postere, flyers eller vajende flag, som du selv designer, bør du derfor stadig overveje ved udformningen af en reklamestrategi.

På den måde opnår dit valgte produkt den ønskede succes

Men når du beslutter dig for at integrere friluftsreklame i din markedsføring, er det dog ikke en garant for, at forbipasserende rent faktisk tager dine budskaber til sig. For at dine tiltag også bliver en succes på bundlinjen, skal du være opmærksom på nogle faktorer ved brug af friluftsreklame:

  • Valg af placering: Hvis der allerede er flere konkurrenter i området, kan fænomenet „reklameblindhed“ opstå. Det betyder, at fodgængere ikke lægger mærke til dine budskaber på grund af for mange udbydere. Vælg derfor strategiske steder i offentligheden, hvor du er sikker på, at dine reklamer får opmærksomhed.
  • Effektivt budskab: Tænk også på, at du kun har din målgruppes opmærksomhed kortvarigt i gågader. Få derfor ikke trykt dine reklamemidler, så de fylder en halv roman. Korte, rammende statements med genkendelsesværdi er langt mere succesfulde.
  • Læg vægt på design: Du tiltrækker ikke nogens opmærksomhed længere med sort skrift på hvid baggrund. Markant friluftsreklame vækker langt større opmærksomhed med iøjnefaldende farver som gul, pink eller rød samt med moderne skrifttyper. Hvad angår grafik eller billeder, skal du desuden beslutte dig for motiver af høj kvalitet, som skiller sig ud med noget særligt.
  • Det går ikke uden kvalitet: Vælg altid erfarne producenter til friluftsreklamer, som fremstiller robuste produkter til dig.

LÆS OGSÅ: 4 ON-SITE MARKETING STRATEGIER DINE KONKURRENTER IKKE BRUGER


Det går ikke uden trykte medier:

Friluftsreklame er fortsat et rentabelt middel til på kort tid at nå ud til et stort publikum. Regnestykket går dog kun op, hvis postere, plakater osv. formår at vække forbipasserende eller fodgængeres opmærksomhed. Vær derfor opmærksom på vores tips, så du er sikker på at få succes!